Klasyczna, nieustająco śmieszna komedia - we współczesnych realiach. Damsko-męskie zderzenie osobowości aktorskich. Jeden z najzabawniejszych spektakli ostatnich sezonów, niepozbawiony jednak chwili koniecznej zadumy nad skomplikowanymi relacjami między kobietą a mężczyzną.

12 maja spektakl gramy w ramach akcji "Bilet do teatru za 300 groszy", organizowanej przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie z okazji Dnia Teatru Publicznego. Bilet w promocyjnej cenie obowiązuje wyłącznie 12 maja i można go nabyć tylko tego dnia, osobiście w kasie teatru w godzinach 10.00-12.00. Rezerwacje na ten dzień nie są przyjmowane.

Gramy 11 i 12 maja o godzinie 19.00 na Scenie Gadzickiego.

Spektakl mocny, dotkliwy, momentami porażający. Wymagający skupienia, ale fascynujący. W uwspółcześnionej opowieści o wojnie trojańskiej barwna legenda tonie w rozpaczy, krwi i błocie. Sławni antyczni herosi zostali pozbawieni boskich inspiracji i zdjęci z pomnika, by mit o wojnie zderzyć z obłędem, jaki jej towarzyszył. Tu chodzi o samą wojnę z jej perwersyjnie ekstatycznym, choć złudnym urokiem napędzanym testosteronem, rojeniami o sławie, dumie i honorze.
O upiorny bezsens i spustoszenie, które przynosi i pozostawia po sobie. Najsłynniejszy pomnik wystawiony wojnie, jakim jest „Iliada” Homera, w tej uwspółcześnionej opowieści jest przepojony pacyfizmem. Głównie za sprawą kobiet - od zawsze głównych ofiar męskich batalii.

Gramy 28 i 29 kwietnia o godzinie 19.00 na Scenie Gadzickiego

To czwarta w historii Nagroda im. Konstantego Puzyny miesięcznika Dialog przyznawana za łączenie twórczej działalności z zaangażowaniem w życie publiczne. Uroczystemu wręczeniu nagrody towarzyszył krótki materiał filmowy przedstawiający fragmenty wybranych spektakli („Krzywicka/Krew”, „Made in Poland”, „III Furie”, „Hymn narodowy”, „Łemko”) z treścią oficjalnego uzasadnienia przyznania nagrody Dialogu dla teatru kierowanego przez Jacka Głomba:

„Za wieloletnią cierpliwą pracę, dzięki której powstał wyjątkowy teatr mocno związany z miastem i jego mieszkańcami, a także głęboko angażujący się w najważniejsze sprawy kraju. Teatr, na zamówienie którego napisano wiele istotnych tekstów scenicznych, teatr dysponujący świetnym, wielopokoleniowym zespołem aktorskim. Teatr, którego różnorodność programowa, odwaga artystyczna i umiejętność prowadzenia wielowymiarowego dialogu z widzami są szczególnie cenne w czasach niestabilnych dla sztuki publicznej”.

Monodram Magdy Drab z muzyką Alberta Pyśka i ludowymi przyśpiewkami to wzruszająca opowieść o polskiej malarce naiwnej (1922-2005), która mówiła o sobie, że jest Nikiforką, a obrazy przepełnione postaciami świętych i motywami religijnymi podpisywała często „Maria Wnęk, malarka słynna po całym śfiecie”. Niekonwencjonalny tytuł spektaklu pochodzi wprost z rewersu jednego z obrazów malarki, na których zapisywała swoje tzw. „naglące wiadomości”, komunikaty adresowane do całego świata, jako prośby pochodzące wprost od „Pana Jezusa”. Zdawała też relacje ze swojej niełatwej codzienności – mieszaniny biedy, poczucia krzywdy i zagrożenia potęgowanego przez schizofrenię. Na oczach widzów szczera, nawet śmieszna, ale naturalna naiwność ludowej malarki konfrontowana jest z protekcjonalnym poczuciem wyższości odbiorców jej sztuki, którzy pod maską wielkomiejskiej kultury kryją pogardę dla dzieł odmieńców.

Gramy 27 kwietnia oraz 13 i 25 maja na Scenie na Strychu.

Jacek Głomb, reżyser i dyrektor legnickiego Teatru Modrzejewskiej, został piątym laureatem Nagrody im. Zygmunta Hübnera "Człowiek Teatru".Tytuł ten otrzymują artyści podejmujący trud kształtowania wrażliwości widzów i kreowania świadomości społecznej. Wybierając laureata szczególną uwagę zwraca się na zawodową rzetelność, uczciwość i pracowitość, globalne i holistyczne podejście do teatru oraz obywatelską odpowiedzialność. Kapituła wyróżnia ludzi wszechstronnych, których praca przyczynia się do rozwoju teatru, wizjonerów, dla których teatr jest sensem życia.