Drodzy Państwo,
 
9 i 10 maja 2020 roku (w dwóch częściach) pokazaliśmy premierowo nasz spektakl online „Nowy Dekameron” – inspirowany nowelami Giovanniego Boccaccia, zawartymi w „Dekameronie”. Pierwszą premierę teatralną zrealizowaną w sieci w Polsce już po ogłoszeniu pandemii. Spektakl cieszył się dużą popularnością wśród oglądających, zyskał bardzo dobre recenzje.
Teraz – zgodnie z zapisami umowy (spektakl został zrealizowany w ramach programu operacyjnego MKiDN „Kultura w sieci”), ale też z wielką przyjemnością – udostępniamy go z dniem 1 października 2020 roku publicznie i nieodpłatnie do 31 marca 2021 roku, w dwóch wersjach – bez napisów i z napisami, skierowanymi przede wszystkim do osób niesłyszących i niedosłyszących. Mamy nadzieję, że ta nasza wariacja inspirowana Boccacciem zyska nowych zwolenników.

Jacek Głomb, dyrektor Teatru Modrzejewskiej w Legnicy

7 października 2020 r.

17.00 – odjazd autobusu ze stacji paliw CircleK (ul. Gwarna/Muzealna)

(chętni proszeni są o zgłaszanie się do Kasy Teatru pod numerem +48 76 7233505)
18.00 – wieczór wspomnień – bezpłatne wejściówki (do odbioru w kasie teatru od 30 września)

 

Fot. Tomasz Augustyn

"Fanny i Aleksander imponuje swym rozmachem, a jak na Teatr Modrzejewskiej, również swą długością. Odznacza się też wspaniałą energią i zaangażowaniem całego zespołu. Zespołu w najszerszym tego słowa znaczeniu, bo jak rzadko kiedy chce się zaliczyć do niego wszystkich technicznych, garderobianych i pracowników sceny. Nie da się nie pochwalić pracy z kamerą, tak konsekwentnej i przemyślanej, że śledzenie jej na dwóch ogromnych białych płachtach ani przez chwilę się mi nie nużyło. Zwłaszcza że raz za razem zadawałem sobie pytanie o ontologiczny status tego wszędobylskiego podglądacza.”

Henryk Mazurkiewicz, "Teatra nasze", http://teatralny.pl

Zapraszamy: 16, 17 i 18 października (piątek, sobota i niedziela) o godz. 18.00
BILETY: 40 zł N / 35 zł U

Zbliżamy się do „Dwudziestki” – 20. rocznicy teatralnej premiery „Ballady o Zakaczawiu”, flagowego spektaklu Teatru Modrzejewskiej, które przyniosło Legnicy ogólnopolską sławę i rozpoznawalność, deszcz nagród i telewizyjną realizację Waldemara Krzystka, ale przede wszystkim jak żadne inne połączyło teatr z miastem. Stąd też apel do Was – Legniczan. Z pewnością macie w swoich zbiorach pamiątki, materiały, zdjęcia, wycinki prasowe premiery sprzed dwóch dekad. Podzielcie się tym, co macie w swoich szufladach, przynieście je do siedziby Teatru. Jeśli są dla Was cenne, udostępnijcie je nam do zeskanowania.
Stworzymy z nich prezentację/dokument, który wspólnie będziemy mogli obejrzeć już 7 października podczas 20. rocznicy teatralnej premiery „Ballady o Zakaczawiu”.

Bądźcie razem z nami częścią tej niezwykłej historii!

Na materiały czekamy codziennie od poniedziałku do piątku w sekretariacie Teatru Modrzejewskiej, w godzinach 9:00 - 16:00.
Możecie je też przesyłać skanem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Fot. Tomasz Augustyn

 W poniedziałek 21 września  w Teatrze Powszechnym w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia Nagrody im. Zygmunta Hübnera „Człowiek Teatru”, którą przyznano Dorocie Buchwald, byłej dyrektor Instytutu Teatralnego (2014-2018). Po raz pierwszy wręczono też „Złoty Prolog”, który przyznano legnickiej aktorce, dramatopisarce i reżyserce Magdalenie Drab. Obie nagrody ustanowiła Fundacja Teatru Myśli Obywatelskiej im. Zygmunta Hübnera

 

Nagroda im. Zygmunta Hübnera „Człowiek Teatru” ustanowiona została przez Fundację Teatru Myśli Obywatelskiej im. Zygmunta Hübnera, aby – wyrażane w praktyce twórczej, dydaktycznej oraz pisarskiej idee Patrona – przypominać i propagować. Pomimo oczywistych zmian politycznych, społecznych, estetycznych i obyczajowych, które dokonały się wokół teatru i w nim samym, idee te są wciąż warte pamięci i uwagi – dla dobra teatru, jego twórców i publiczności. (...)

 

Po raz pierwszy przyznano także Wyróżnienie im. Zygmunta Hübnera „Złoty Prolog”, dla twórcy na początku drogi, który w nowatorski, sobie właściwy sposób, realizuje hübnerowskie idee teatru, w następujących aspektach: etyka pracy, samodzielność i oryginalność, wrażliwość na problemy współczesności, dbałość o warsztat, wysoki poziom działań artystycznych, organizacyjnych lub społecznych.

 

Grzegorz Żurawiński